Presentation

Lic. personlig tränare
Lic. fystränare
Cert. TRX-instruktör
Dipl. svensk klassisk massage
Triggerpunktsutbildning
Dipl. kettlebell base
Dipl. aerobi
cs instr""uk
"Vem är jag?" Det är en ganska stor fråga som jag tänker försöka svara på här:

Jag heter Julia, är 23 år och kommer från Gotland. Det innebär att jag åkte tåg själv för första gången för typ två år sedan och att jag redan hade körkort första gången jag körde på en motorväg. Efter snart tre år i Halmstad har jag lyckats acklimatisera mig till livet här på fastlandet och jag trivs superbra här. Jag läser för tillfället mitt sista år på Biomedicin - inriktning fysisk träning på Högskolan i Halmstad. Det är en utbildning som innefattar träningslära, anatomi, fysiologi, nutrition och psykologi - en PERFEKT blandning av det mest intressanta som rör människan. Både genom och utöver utbildningen har jag blivit följande:

-Lic. personlig tränare

-Lic. fystränare

-Cert. TRX-instruktör

-Dipl. svensk klassisk massage

-Triggerpunktsutbildning

-Dipl. kettlebell base

-Dipl. aerobics instruktör

För tillfället arbetar jag som personlig tränare, aerobicsinstruktör, instruktör i Functional Fusion och kostrådgivare på Idrottscentrum i Halmstad. Min träningsbakgrund består av dans, aerobics och innebandy, men numera är styrketräning mitt absolut största intresse!

Jag fick en gång frågorna: "Vad tycker du är roligast med träning och vad tycker du är jobbigast med träning?"
Jag svarade samma på båda: "Det blir aldrig lättare."
Ibland önskar man att man kunde minska vikterna på övningarna och fortfarande bibehålla sin styrka, men det går ju inte, och det får stå för det jobbiga med träning. Men det roligaste är att det 'aldrig blir lättare'! Man kan ständigt öka sina vikter och motivera sig själv genom att sätta mål. När man uppnått målen så sätter man nya. Har man en gång börjat så kommer det aldrig bli lättare - och det är just det jag älskar med träning.

Det långsiktiga målet med min styrketräning är att jag vill ställa upp i Ahlströmmer trofén i juni 2013. Det kommer bli en lång och spännande resa mot målet och jag hoppas att folk vill följa min väg dit. Just nu har jag en rad olika skador som sätter käppar i hjulet, men jag hoppas kunna bli bra från det snart så jag kan få lyfta tungt igen.

Det kortsiktiga målet, som även är ett delmål, är att jag just nu genomför min livs första deff inför sommaren. Det innebär att jag minskar mitt kaloriintag för att minska i kroppsfett, men ökar mitt proteinintag för att bibehålla min muskelmassa. För att citera en känd profil så vill jag säga: "Weightloss is simple, but it's not easy", och precis så är det! Därför vill jag med den här bloggen dela med mig av mina tips, mina recept och svårigheter som jag stöter på (och vad man kan göra åt dem). Jag är ingen kock, men jag älskar att laga mat, så många recept kommer det bli :)

Som en liten twist på det hela är jag även glutenintolerant, vilket säkerligen kommer influera/inspirera många av mina recept ;)
Jag hoppas ni hänger med på min resa!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilka bra recept du har, jag testade din kladdkaka igår och den blev himla god! Hoppas det var okej att jag delade med mig av receptet och dina uträkningar på bloggen, länkade hit :)

2014-04-26 @ 10:33:07
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0